sk

08 Feb 2007 986 views
 
supporter of
atom rss 1.0 rss 2.0
web browser google del.icio.us digg technorati
| lost password
birth date
cancel
photoblog image The Lamp divide

The Lamp divide

Theme: A brighton state of mind
 
Composition Composition Composition, hmmmmmmmmmm........................... tell me do you think this works? This is an old shot taken two years ago, I liked it, I hated it and now I like it again. Sometimes I look at it and think 'that composition doesn't work' and sometimes I say 'thats cool'. What do you think? (even if you are not gonna get technical, thats fine, I wanna hear ur thots).

The Lamp divide

Theme: A brighton state of mind
 
Composition Composition Composition, hmmmmmmmmmm........................... tell me do you think this works? This is an old shot taken two years ago, I liked it, I hated it and now I like it again. Sometimes I look at it and think 'that composition doesn't work' and sometimes I say 'thats cool'. What do you think? (even if you are not gonna get technical, thats fine, I wanna hear ur thots).

comments (6)

  • BeakerSt
  • Shutterchance
  • 8 Feb 2007, 00:22
Hmmmmm...I'll sleep on it and revisit tomorrow. I think I may be in an unduly harsh mood at the moment
sk: yes dude u should get some sleep and then Ade can help solve ur issues LOL
  • Suby
  • Milton Keynes, UK
  • 8 Feb 2007, 00:37
Not feeliung this image, sorry bro. Just feel it's not as awesome as your previous images, blame yourself, you have been hitting us with some gems lately so when there is a dip in the quality or composition of your work, the effect is quite profound grin

Suby
sk: hmmmmmm.................. clown. so u feel the composition lets it down?
I think this is a great image but the scenery below let's it down. Why don't you burn it out or crop it off....my £0.02
sk: i can see ur point Mr Alakija, thanx dude
Got to agree - i would have cropped all the detail at the bottom out (or crouched down a bit further when taking it).
The lamp standard alone just with pure sky would have worked much better IMO.
  • Sola
  • nottingham
  • 8 Feb 2007, 12:51
Not mad about the composition, but the colours more than compensate mate!!
composition is technically fine, nothing too awesome...colours are nice here but i do prefer the other shots in the series till now...

Leave a comment

must fill in
[stop comment form]
show
for this photo I'm in a constructive critical comments icon ShMood©
camera Canon EOS DIGITAL REBEL XT
exposure mode full manual
shutterspeed 1/1000s
aperture f/11.0
sensitivity ISO200
focal length 18.0mm
All good things.All good things...
Open to the heavensOpen to the heav...
Seething through the wallsSeething through...

Warning